Zawód copywritera cieszy się ostatnio coraz większą popularnością, szczególnie wśród młodych ludzi preferujących pracę zdalną. Tak istotny dla współczesnego rynku zawód zasługuje na docenienie. Światowy Dzień Copywritera powstał z inicjatywy Studenckiego Koła „Coffeewriters” (z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu) oraz portali Kalbi.pl i bimKal.pl.
Copywriter. Kim dokładnie jest? Czym się zajmuje?
Krąży stereotyp, że to ktoś, kto po prostu układa hasła reklamowe. Owszem, tym zajmuje się również, jednak na jego pracę składa się dużo więcej elementów. Opisy produktów, kampanii reklamowych, różnego rodzaju teksty publikowane w sieci (np. posty w mediach społecznościowych, treści stron internetowych), scenariusze reklam… To wszystko jest dziełem copywriterów. Ich wiedza jest zdecydowanie wszechstronna. Większość copywriterów musi na co dzień pisać teksty na tematy z przeróżnych dziedzin i radzić sobie z tym doskonale – treści muszą być poprawne, przyjemne w odbiorze i merytorycznie wartościowe. Wracając do poprawności – to też istotna kwestia. Copywriter nie tylko dobrze pisze, ale także robi korekty i redaguje. W tym zawodzie można pracować dla agencji reklamowej, wydawnictwa lub przyjmować zlecenia jako freelancer (np. pisząc teksty dla firmy pozycjonującej).
Sztuka operowania słowem
Copywriter to osoba z pasją do pisania. Potrafi operować słowem wyjątkowo zręcznie i sprawnie. W pełni świadomie bawi się nim i tworzy w ten sposób wręcz sztukę. Kunszt pisania kreatywnego ma opanowany świetnie i pisząc, wciąż się rozwija. Czy to nie piękne, że właśnie tego rodzaju sztuka jest ważnym elementem działalności reklamowej?
Praca pomiędzy jednym a drugim kubkiem kawy
Jaka jest specyfika pracy copywritera? Zazwyczaj ma formę pracy zdalnej, w domowym zaciszu, w którym kawa, jako pyszny i skuteczny motywator do pracy, może lać się strumieniami. Dzięki temu skojarzeniu Światowy Dzień Copywritera przypada 30 września (między 29 września – Dniem Kawy w Polsce a 1 października – Międzynarodowym Dniem Kawy).